Recent arTz

Jun 26, 2011

It'S SHoW TiME~

Assalamualaikum!

Dah lama gak aku tak update blog ni. Kalo ada sawang kat mana2 tu buat2 tak nampak jela yek.

Selama ni aku just share design yg berbentuk gambar dan 2D je an. Untuk entri kali ni aku nak share video pulak especially first video montage yang aku buat sempena ex-secondary school aku punya program, "Focus for eXcellence" or in short term, "FocX".

Program FocX ni berlangsung selama 3 hari saja iaitu dari 27-29 Mei lepas. Target program ni utk bg motivasi kepada adik2 form 3-5 yg akan hadapi PMR dan SPM nanti. Yang speselnya program ni dianjurkan oleh exclassmate aku sendiri dan fasi2nya semua terdiri dari kitorang jugak. Dan ini juga first time aku jadi fasilitator utk satu2 program. At first mmg agak gugup tapi lama2 boleh la adapt sikit2. Ekceli payah jugak sebenarnya nak jadi fasi ni. Nak control budak ni bukan semudah mengontrol pemain dalam game PES. Memang melawan jugak pada mulanya. Tapi lama2 berkat kerjasama dan doa dari suma fasi dapat jugak kitorg sejukkan diorang sikit.




Untuk program tu, aku telah dilantik sebagai AJK teknikal dan multimedia. So memang keje aku la buat2 video ni untuk majlis penutup. Tapi disebabkan ada beberapa masalah teknikal sedikit masa tu, video ni hanya berjaya disiapkan sepenuhnya beberapa minggu selepas program tu tamat..=.=" Montaj yang ada kat majlis penutup tu memang hancur gila sampai aku tak sanggup nak menengoknya pun.. Walaumacamanapun alhamdulillah gak r video ni dapat disiapkan dengan keadaan aku yang lazy gila ni an..

Finally, diz iz the video! Selain itu, video ini juga merupakan video pertama yang diedit dengan menggunakan 3 software video that are Cyberlink Powerdirector v8, muvee Reveal and Pinnacle Studio 14. Layan~


For your info, ini bukan first video yg aku buat. Ada beberapa lagi yg dh aku upload kt fb. Contoh cam kat link bawah ni. Pastikan anda ada akaun fb untuk tengok video ni (macam ada yg takde fb pulak an zaman sekarang ni an..).

Opening Gintama (my favourite anime!) + Hujan - Bagaikan Matahari (one of favourite song). Edited by using Windows Movie Maker saja..
http://www.facebook.com/video/video.php?v=131156193581133

Music video dibuat untuk "Video Making Contest" sempena Minggu Penghayatan Islam (MPI) kolej aku. Tak dpt nombor pon..=.=". Video pertama di edit menggunakan CyberLink PowerDirector v6

Ekceli ada beberapa lagi cuma tak upload coz tak dapat keizinan dari member. Macamana pun naik sem nanti maybe akan ada banyak video lagi yg perlu dibuat. Get ready jela..

Okay la sampai di sini saja post untuk kali ni. Jumpa lagi di post seterusnya. CHOW! Assalamualaikum..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...